torsdag 2 oktober 2008

Våra katter - Bosse

I vår familj ingår fem stycken rara bondkatter. Bosse är (förmodligen) äldst fast nyaste medlemmen i familjen. Han dök upp på gårdsplanen en dag i våras, mager, lite tufsig och mycket hungrig. Jamade högt och strävt och strök sig kring våra ben, vi klappade om honom och visade honom till katt-baren (katternas matplats i stallet). Han åt rejält och stannade sedan kvar hos oss och kom hyfsat överens med övriga katter. Vi döpte honom till Bosse, och så här ser han ut.
Bosse är märkt i örat, men vi har inte kunnat spåra nån ägare.




2 kommentarer:

Camilla´s hantverkshörna sa...

hej på dig

tack för din kommentar. det var roligt att höra din kommentar. har ej provat klänningran på någon barbie ännu därför att jag har ingen men däremot så köpte jag en docka på kupan, en second affär här i umeå som jag virkat en klänning till med trosor, hatt och tofflor till. skall fotografera den sen och lägga ut den på min blogg. den blev så söt. kolla gärna in sidan www.crochetpatterncentral.com/directory.php sök på barbiekläder. där finns det jättemycket fina saker man kan virka och mönstrena är gratis, dock på engelska men man kan ju översätta till svenska

mvh

camilla

Camilla´s hantverkshörna sa...

vad fin katt du har. hur gammal är han. jag har tre katter hemma som jag älskar mer än något annat

camilla